1. خانه
  2. مقالات
  3. ریمپ
  4. آیا ریمپ ضرر دارد؟

آیا ریمپ ضرر دارد؟

ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسیب جدی به موتور می شود. ریمپ ایسیو هم می تواند برای خودرو مضر باشد هم مفید. پس سوال اینجاست معایب ریمپ ایسیو از چه موضوعی ناشی می شود؟پیشنهاد میکینم مقاله ریمپ چیست را مطالعه کنید.

دراین مقاله بصورت جامع برای شما توضیح خواهیم داد علت صحبتها یا ضررهایی که بعد از ریمپ ایجاد می شود چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.

شاید این عبارات را شنیده باشید:

  • ریمپ کردم ایسیو (کامپیوتر) ماشینم سوخت!
  • ریمپ کردم ماشینش یاتاقان زده
  • ریمپ کردم ماشین رینگ شکونده
  • ریمپ کردم ماشینم واشر زده!
  • ریمپ کردم ماشین از نفس افتاده!
  • ….آیا به راستی همه موارد بالا جزو معایب ریمپ محسوب می شوند؟ تک تک موارد را بررسی می کنیم:
  •  خرابی کامپیوتر یا سوختن ایسیو؛ توجه داشته باشید خرابی ایسیو یک امر سخت افزاری بوده ولی خرابی نرم افزاری با دانلود برنامه اشتباه یا چکسام غلط امکان پذیر است. بنابراین هیچ ایسیو یی با ریمپ خراب نمی شود و نهایتا با ریختن برنامه صحیح برگشت پذیر است.
  • یاتاقان زدن موتور خودرو در اثر ریمپ: مهمترین دلیل یاتاقان زدن، نقص در سیستم روغنکاری می باشد. طبیعتا بیشتر مالکان بعد از ریمپ تمایل بیشتری به گاز دادن به خودرویشان دارند و درصورتیکه روغن مورد استفاده مرغوب نباشد یا اویل پمپ خودرو ضعیف باشد؛ می تواند منجر به یاتاقان زدن شود.
  • شکستن رینگ پیستون ها: این مورد در اثر آوانس دادن بیش از حد موتور اتفاق می افتد. البته در خودروهایی که از پیستون تقویتی با تراکم بالاتر استفاده می کنند خطر این حادثه بیشتر است و برای خودروهایی که موتورشان معمولی یا اصطلاحا فابریک کارخانه است، بندرت این اتفاق می افتد.
    یکی از دلایلی که در مجموعه کاراکال تاکید می شود که خودروهای لوازمی با وایدبند ریمپ شوند، همین موضوع است، ضمن اینکه بهتر است برای خودروهای لوازمی AFR ریچ تری در نظر گرفته شود تا عمر موتور بالا رود.
  • اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود. تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود.
  • آسیب دیدگی واشر سرسیلندر: در خودروهای با بلوک آلومینیومی ، به دلیل قرار داشتن مساحت بیشتری از واشر سرسیلندر در معرض آب رادیاتور، واشر زودتر دچار پوسیدگی می شود. (موتور XU7 و موتور TU3) ؛ بنابراین در صورتیکه مالک مدت زمان زیادی را بدون  ضدیخ از خودرو استفاده کرده باشد یا غلظت آن کم باشد احتمال خرابی واشر سرسیلندر بالا است. این موضوع هیچ ارتباطی با ریمپ ندارد.
    البته بصورت معمول بعد از ریمپ کاراکال دمای فن خودرو حدود 5درجه کاهش می یابد که موجب خنکتر شدن موتور می شود.
  • از کار افتادن سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ VVT:در موتور هایی که دارای سیستم متغییر سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملی EF7 حدف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ای سی یو منجر به از کار افتادن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ شده و موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ به هم میریزد. همین امر باعث کاهش شدید قدرت موتور و افزایش مصرف می گردد.

ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسیب جدی به موتور می شود. ریمپ ایسیو هم می تواند برای خودرو مضر باشد هم مفید. پس سوال اینجاست معایب ریمپ ایسیو از چه موضوعی ناشی می شود؟پیشنهاد میکینم مقاله ریمپ چیست را مطالعه کنید.

دراین مقاله بصورت جامع برای شما توضیح خواهیم داد علت صحبتها یا ضررهایی که بعد از ریمپ ایجاد می شود چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.

شاید این عبارات را شنیده باشید:

  • ریمپ کردم ایسیو (کامپیوتر) ماشینم سوخت!
  • ریمپ کردم ماشینش یاتاقان زده
  • ریمپ کردم ماشین رینگ شکونده
  • ریمپ کردم ماشینم واشر زده!
  • ریمپ کردم ماشین از نفس افتاده!
  • ….آیا به راستی همه موارد بالا جزو معایب ریمپ محسوب می شوند؟ تک تک موارد را بررسی می کنیم:
  •  خرابی کامپیوتر یا سوختن ایسیو؛ توجه داشته باشید خرابی ایسیو یک امر سخت افزاری بوده ولی خرابی نرم افزاری با دانلود برنامه اشتباه یا چکسام غلط امکان پذیر است. بنابراین هیچ ایسیو یی با ریمپ خراب نمی شود و نهایتا با ریختن برنامه صحیح برگشت پذیر است.
  • یاتاقان زدن موتور خودرو در اثر ریمپ: مهمترین دلیل یاتاقان زدن، نقص در سیستم روغنکاری می باشد. طبیعتا بیشتر مالکان بعد از ریمپ تمایل بیشتری به گاز دادن به خودرویشان دارند و درصورتیکه روغن مورد استفاده مرغوب نباشد یا اویل پمپ خودرو ضعیف باشد؛ می تواند منجر به یاتاقان زدن شود.
  • شکستن رینگ پیستون ها: این مورد در اثر آوانس دادن بیش از حد موتور اتفاق می افتد. البته در خودروهایی که از پیستون تقویتی با تراکم بالاتر استفاده می کنند خطر این حادثه بیشتر است و برای خودروهایی که موتورشان معمولی یا اصطلاحا فابریک کارخانه است، بندرت این اتفاق می افتد.
    یکی از دلایلی که در مجموعه کاراکال تاکید می شود که خودروهای لوازمی با وایدبند ریمپ شوند، همین موضوع است، ضمن اینکه بهتر است برای خودروهای لوازمی AFR ریچ تری در نظر گرفته شود تا عمر موتور بالا رود.
  • اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود. تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود.
  • آسیب دیدگی واشر سرسیلندر: در خودروهای با بلوک آلومینیومی ، به دلیل قرار داشتن مساحت بیشتری از واشر سرسیلندر در معرض آب رادیاتور، واشر زودتر دچار پوسیدگی می شود. (موتور XU7 و موتور TU3) ؛ بنابراین در صورتیکه مالک مدت زمان زیادی را بدون  ضدیخ از خودرو استفاده کرده باشد یا غلظت آن کم باشد احتمال خرابی واشر سرسیلندر بالا است. این موضوع هیچ ارتباطی با ریمپ ندارد.
    البته بصورت معمول بعد از ریمپ کاراکال دمای فن خودرو حدود 5درجه کاهش می یابد که موجب خنکتر شدن موتور می شود.
  • از کار افتادن سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ VVT:در موتور هایی که دارای سیستم متغییر سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملی EF7 حدف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ای سی یو منجر به از کار افتادن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ شده و موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ به هم میریزد. همین امر باعث کاهش شدید قدرت موتور و افزایش مصرف می گردد.

ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسیب جدی به موتور می شود. ریمپ ایسیو هم می تواند برای خودرو مضر باشد هم مفید. پس سوال اینجاست معایب ریمپ ایسیو از چه موضوعی ناشی می شود؟پیشنهاد میکینم مقاله ریمپ چیست را مطالعه کنید.

دراین مقاله بصورت جامع برای شما توضیح خواهیم داد علت صحبتها یا ضررهایی که بعد از ریمپ ایجاد می شود چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.

شاید این عبارات را شنیده باشید:

  • ریمپ کردم ایسیو (کامپیوتر) ماشینم سوخت!
  • ریمپ کردم ماشینش یاتاقان زده
  • ریمپ کردم ماشین رینگ شکونده
  • ریمپ کردم ماشینم واشر زده!
  • ریمپ کردم ماشین از نفس افتاده!
  • ….آیا به راستی همه موارد بالا جزو معایب ریمپ محسوب می شوند؟ تک تک موارد را بررسی می کنیم:
  •  خرابی کامپیوتر یا سوختن ایسیو؛ توجه داشته باشید خرابی ایسیو یک امر سخت افزاری بوده ولی خرابی نرم افزاری با دانلود برنامه اشتباه یا چکسام غلط امکان پذیر است. بنابراین هیچ ایسیو یی با ریمپ خراب نمی شود و نهایتا با ریختن برنامه صحیح برگشت پذیر است.
  • یاتاقان زدن موتور خودرو در اثر ریمپ: مهمترین دلیل یاتاقان زدن، نقص در سیستم روغنکاری می باشد. طبیعتا بیشتر مالکان بعد از ریمپ تمایل بیشتری به گاز دادن به خودرویشان دارند و درصورتیکه روغن مورد استفاده مرغوب نباشد یا اویل پمپ خودرو ضعیف باشد؛ می تواند منجر به یاتاقان زدن شود.
  • شکستن رینگ پیستون ها: این مورد در اثر آوانس دادن بیش از حد موتور اتفاق می افتد. البته در خودروهایی که از پیستون تقویتی با تراکم بالاتر استفاده می کنند خطر این حادثه بیشتر است و برای خودروهایی که موتورشان معمولی یا اصطلاحا فابریک کارخانه است، بندرت این اتفاق می افتد.
    یکی از دلایلی که در مجموعه کاراکال تاکید می شود که خودروهای لوازمی با وایدبند ریمپ شوند، همین موضوع است، ضمن اینکه بهتر است برای خودروهای لوازمی AFR ریچ تری در نظر گرفته شود تا عمر موتور بالا رود.
  • اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود. تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود.
  • آسیب دیدگی واشر سرسیلندر: در خودروهای با بلوک آلومینیومی ، به دلیل قرار داشتن مساحت بیشتری از واشر سرسیلندر در معرض آب رادیاتور، واشر زودتر دچار پوسیدگی می شود. (موتور XU7 و موتور TU3) ؛ بنابراین در صورتیکه مالک مدت زمان زیادی را بدون  ضدیخ از خودرو استفاده کرده باشد یا غلظت آن کم باشد احتمال خرابی واشر سرسیلندر بالا است. این موضوع هیچ ارتباطی با ریمپ ندارد.
    البته بصورت معمول بعد از ریمپ کاراکال دمای فن خودرو حدود 5درجه کاهش می یابد که موجب خنکتر شدن موتور می شود.
  • از کار افتادن سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ VVT:در موتور هایی که دارای سیستم متغییر سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملی EF7 حدف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ای سی یو منجر به از کار افتادن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ شده و موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ به هم میریزد. همین امر باعث کاهش شدید قدرت موتور و افزایش مصرف می گردد.

ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسیب جدی به موتور می شود. ریمپ ایسیو هم می تواند برای خودرو مضر باشد هم مفید. پس سوال اینجاست معایب ریمپ ایسیو از چه موضوعی ناشی می شود؟پیشنهاد میکینم مقاله ریمپ چیست را مطالعه کنید.

دراین مقاله بصورت جامع برای شما توضیح خواهیم داد علت صحبتها یا ضررهایی که بعد از ریمپ ایجاد می شود چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.

شاید این عبارات را شنیده باشید:

  • ریمپ کردم ایسیو (کامپیوتر) ماشینم سوخت!
  • ریمپ کردم ماشینش یاتاقان زده
  • ریمپ کردم ماشین رینگ شکونده
  • ریمپ کردم ماشینم واشر زده!
  • ریمپ کردم ماشین از نفس افتاده!
  • ….آیا به راستی همه موارد بالا جزو معایب ریمپ محسوب می شوند؟ تک تک موارد را بررسی می کنیم:
  •  خرابی کامپیوتر یا سوختن ایسیو؛ توجه داشته باشید خرابی ایسیو یک امر سخت افزاری بوده ولی خرابی نرم افزاری با دانلود برنامه اشتباه یا چکسام غلط امکان پذیر است. بنابراین هیچ ایسیو یی با ریمپ خراب نمی شود و نهایتا با ریختن برنامه صحیح برگشت پذیر است.
  • یاتاقان زدن موتور خودرو در اثر ریمپ: مهمترین دلیل یاتاقان زدن، نقص در سیستم روغنکاری می باشد. طبیعتا بیشتر مالکان بعد از ریمپ تمایل بیشتری به گاز دادن به خودرویشان دارند و درصورتیکه روغن مورد استفاده مرغوب نباشد یا اویل پمپ خودرو ضعیف باشد؛ می تواند منجر به یاتاقان زدن شود.
  • شکستن رینگ پیستون ها: این مورد در اثر آوانس دادن بیش از حد موتور اتفاق می افتد. البته در خودروهایی که از پیستون تقویتی با تراکم بالاتر استفاده می کنند خطر این حادثه بیشتر است و برای خودروهایی که موتورشان معمولی یا اصطلاحا فابریک کارخانه است، بندرت این اتفاق می افتد.
    یکی از دلایلی که در مجموعه کاراکال تاکید می شود که خودروهای لوازمی با وایدبند ریمپ شوند، همین موضوع است، ضمن اینکه بهتر است برای خودروهای لوازمی AFR ریچ تری در نظر گرفته شود تا عمر موتور بالا رود.
  • اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود. تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود.
  • آسیب دیدگی واشر سرسیلندر: در خودروهای با بلوک آلومینیومی ، به دلیل قرار داشتن مساحت بیشتری از واشر سرسیلندر در معرض آب رادیاتور، واشر زودتر دچار پوسیدگی می شود. (موتور XU7 و موتور TU3) ؛ بنابراین در صورتیکه مالک مدت زمان زیادی را بدون  ضدیخ از خودرو استفاده کرده باشد یا غلظت آن کم باشد احتمال خرابی واشر سرسیلندر بالا است. این موضوع هیچ ارتباطی با ریمپ ندارد.
    البته بصورت معمول بعد از ریمپ کاراکال دمای فن خودرو حدود 5درجه کاهش می یابد که موجب خنکتر شدن موتور می شود.
  • از کار افتادن سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ VVT:در موتور هایی که دارای سیستم متغییر سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملی EF7 حدف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ای سی یو منجر به از کار افتادن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ شده و موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ به هم میریزد. همین امر باعث کاهش شدید قدرت موتور و افزایش مصرف می گردد.

دسته‌ها



آخرین مقالات

شاید برای شما مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید